Matkakloof

19 oktober 2018 - Skopje, Macedonië

Vandaag gaan we nog een dagje buiten Skopje wat doen. We gaan naar de Matkakloof en dit ligt op maar een half uurtje rijden vanuit Skopje. We zijn vanaf de parkeerkplaats gaan lopen en kwamen na een korte wandeling aan bij de dam, waarachter het stuwmeer ligt en de kloof begint.

Veel toeristen gaan met een bootje de kloof in, maar wij hadden besloten om eerst een hike te doen. Het pad was af en toe best uitdagend, maar gelukkig stonden op de meeste plekken wel een hekje en een soort touw. Het uitzicht was echt heel mooi. Het water was een soort groenblauw en best helder.

Na het eerste stuk werd het pad steeds leuker om op te lopen en kwamen we eigenlijk ook geen andere toeristen meer tegen. Nadat we ongeveer een uur hadden gelopen, zijn we omgekeerd, omdat je niet echt een rondje kan lopen en er ook niet echt een duidelijk einde is van het pad.

Toen we terug waren bij het toeristische gedeelte hebben we even geluncht en hebben daarna een bootje genomen naar de grot aan de overkant van de kloof. Helaas zaten er andere mensen bij, maar gelukkig waren het er maar 3, want onderweg hadden we ook hele volle boten voorbij zien komen.

Het was ongeveer 20 minuutjes varen naar de grot en onderweg zagen we dat we bijna tot hier hadden gelopen, maar dat we iets daarvoor al waren omgekeerd. Best wel een aardig stuk.

De grot was erg groot en ook mooi om te zien. Er was binnen ook nog water te zien en verder zaten er best wat vleermuizen die druk in het rond aan het vliegen waren.

Toen we weer terugliepen, kwamen er net veel mensen de grot in, dus ik denk dat we nog geluk hadden om er even alleen te zijn, zonder mensen die herrie maken met gillende kinderen. Onderweg terug zaten we helaas wel ineens in een hele volle boot, maar gelukkig waren we zo weer terug.

Daarna zijn we weer naar de auto gelopen en waren we ook zo weer in Skopje terug. Best apart dat zoiets als de Matkakloof zo dicht bij de stad ligt. We zijn weer ergens in het centrum gaan eten en ook de laatste avond was het weer heel goed eten.

1. Sea:
    20 oktober 2018
    Dit ziet er gaaf uit ! Alvast een goede reis voor morgen !!
  2. Fien Ruigrok:
    20 oktober 2018